Leczenie nerwicy – Warszawa

Nerwicą potocznie nazywa się zaburzenia nerwicowe lub lękowe. Cierpiące na nią osoby borykają się z różnego rodzaju lękami, fobiami, natręctwami myślowymi, częstym lub długotrwałym niepokojem, chwiejnością emocjonalną czy przygnębieniem. Towarzyszą temu często bóle w różnych częściach ciała, kołatanie serca, duszności lub problemy z oddychaniem.

Leczenie nerwicy poprzez spotkanie ze sprzymierzeńcem

Leczenie nerwicy w postaci fobii i napadów lęku panicznego w psychologii procesu często polega na spotkaniu ze sprzymierzeńcem. Jest to rodzaj energii, z którą na ogół mierzymy się przez całe życie. Potencjalnie jest dla nas zabójcza. Wywołuje lęk postrzegany przez otoczenie jako irracjonalny i nieproporcjonalny do zagrożenia. Jeśli nauczymy się z tą jakością mierzyć, czerpać z niej i wykorzystywać ją, nie integrując jej ze swoją tożsamością – uzyskujemy ogromną osobistą moc. Zatem leczenie tej nerwicy z pracy z procesem prowadzi do odkrycia pełni swego potencjału.

Leczenie nerwicy
Dotarcie do źródła

Leczenie przez dotarcie do źródła

Leczenie nerwicy w postaci lęku uogólnionego w pracy z procesem to docieranie do źródła lęku. Na ogół reagujemy lękiem na to, z czym bardzo potrzebujemy się skonfrontować. Praca z procesem w skuteczny i twórczy sposób pomaga nam spotkać się z energią, jakością, która budzi nasz lęk. Podobnie postępujemy w przypadku leczenia nerwicy z występującymi obsesyjnymi myślami i przymusowymi czynnościami.

W leczeniu nerwicy z objawami somatycznymi często stosujemy procedurę pracy z twórcą symptomu, czyli docieramy do tej jakości, tej energii w nas, która „wywołuje”, np. ból głowy albo chorobę. Pracujemy przy tym oczywiście na poziomie snu, który jest jednym z poziomów funkcjonowania naszej uwagi.

W pracy z procesem nie analizujemy problemów, nie interpretujemy, nie poddajemy ich intelektualnemu przetworzeniu . Podczas psychoterapii zmiana następuje dzięki doświadczaniu, dzięki przeżyciu procesów, które dotąd pozostawały poza naszą świadomością.

Zapraszam na leczenie nerwicy w Warszawie wszystkie osoby, które chcą stawić czoło swoim lękom i zaradzić objawom somatycznym. Psychologia procesu będzie pomocnym narzędziem w osiągnięciu celu.

W nurcie psychologii procesu leczę także: uzależnienia, depresję, zaburzenia osobowościborderline. Zapraszam również pary na terapię małżeńską.